söndag 13 september 2009

höst i stan

Twilfit har en utställning i Gallerian. Där kan man beskåda vad kvinnor ansetts behöva under de senaste 100 åren. Ibland helt hopsnört och ibland lite hur som helst...
Är det lagom nu frågar man sig. Det må väl vara upp till var och en men det är tur att det kommit reaktioner på de underkläder vissa kedjor vill att småflickor ska kränga på sig.

Själv funderar jag på ett snyggt snörliv med vidhängande strumpstroppar. Vore nåt att överaska med!



Nä jag är nog lite mer jordnära. Vi hittade en marknad på Södermalmstorg i går lördag. Det var koloniträdgårdgårdsfolk som visade upp och sålde frukten av sitt arbete under sommaren. Från detta stånd hemförde vi morots- och vinbärsmarmelad samt björnbärsmarmelad.

Den här skörden tyckte jag bara var vacker!
För övrigt kan den som gillar grönt passa på och besöka bondens egen marknad lite varstans i landet. Här i Stockholm stoltserar vi med två stycken. En på fina Östermalm och en på folkliga Södermalm! Vilken jag föredrar behöver jag väl inte tala om. Äh jag har bara varit på den ena. Det är säkert bra i Tessinparken också:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar